جامدادی از وسایل ضروری دانش آموزان و دانشجویان است. این ابزار انواع نوشت افزار را در خود جای می‌دهد و از گم شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. بنابراین تهیه آن بسیار حائز اهمیت است. با این حال این محصولات نیز پس از مدتی فرسوده و خراب می‌شوند. در این شرایط احتمالا نیاز به خرید جامدادی داشته باشید. اما گاهی اوقات می‌توان با ترمیم جامدادی از هزینه اضافی جلوگیری نمود. برخی از خرابی‌های کیف نوشت افزار به گونه‌ای است که قابل ترمیم بوده و می‌توان آن را برطرف کرد. خصوصا اگر جامدادی شما ارزش بالایی برای شما داشته باشد. مثلا اگر آن را هدیه گرفته باشید یا علاقه خاصی به آن داشته باشید، در این صورت ترمیم آن بهترین راهکار است.

نحوه ترمیم جامدادی

اگر جامدادی شما خراب شده باشد، احتمالا اولین چیزی که به ذهن‌تان خطور می‌کند، خرید جامدادی جدید است. تهیه دوباره یک جامدادی هیجان انگیز است، اما راهکارهای بهتری نیز پیش روی شما وجود دارد. مخصوصا اگر علاقه خاصی به جامدادی خراب شده داشته باشید. مثلا آن را از کسی هدیه گرفته باشید یا عاشق طرح روی آن باشید. در این مواقع به جای خرید یک مدل تازه، می‌توانید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. اما چگونه؟ این دقیقا همان چیزی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

در ادامه ضمن آشنایی با پرفروش‌ترین جامدادی‌ها، با نحوه تعمیر هر یک آشنا می‌شویم. اگر محفظه نگهدارنده نوشت افزار شما هم خراب شده، بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید:

جامدادی پارچه ای

در صدر لیست خرید جامدادی مدل‌های پارچه‌ای حضور دارند. این مدل‌ها بسیار سبک، کم حجم و نرم هستند و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند. شاید دلیل اصلی محبوبیت آن‌ها نیز همین موارد باشد. با این وجود جامدادی‌های دوخته شده از پارچه، بیشتر از هر مدل دیگری دچار خرابی می‌شوند. از کثیف شدن رویه پارچه گرفته تا خراب شدن زیپ، همگی جزو ایراداتی است که برای شما ممکن است به وجود بیاید. اگر شما هم صاحب یک جامدادی از جنس پارچه هستید، احتمالا نیاز به تعمیر آن خواهید داشت. در ادامه راهکارهایی برای ترمیم این نوشت افزار ارائه می‌کنیم.

جامدادی

راهکار ترمیم جامدادی پارچه‌ای

  • بیشتر از هر چیز دیگری جامدادی‌های پارچه‌ای در معرض آلودگی و کثیف شدن قرار دارند. همانطور که می‌دانید پارچه چربی، سیاهی و انواع آلودگی را به خود جذب می‌کند. بنابراین بهتر است در بازه‌های زمانی مختلف آن را تمیز کنید. البته برای این کار نیازی به پروسه پیچیده‌ای ندارید. کافی است آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید تا مثل روز اول تمیز شود. اگر به ماشین لباسشویی دسترسی ندارید، می‌توانید دستی آن را بشویید.
  • یکی دیگر از رایج‌ترین دلایل خرابی مدل‌های پارچه‌ای، خرابی زیپ آن است. تقریبا همه نمونه‌های دوخته شده از پارچه با زیپ باز و بسته می‌شوند. خاصیت زیپ این است که پس از مدتی خراب شود. برای تعمیر آن باید روی جامدادی را برعکس کنید. یعنی زیر آن را به رو برگردانید. سپس دوخت زیپ را شکافته و زیپ جدیدی برای آن بدوزید.
  • اگر بدنه پارچه‌ای پاره شده باشد، تنها گزینه دوختن محل پارگی با چرخ خیاطی یا نخ سوزن است. در این صورت آثار دوختگی روی کیف نوشت افزار باقی می‌ماند. اما به هر حال امکان استفاده از آن فراهم می‌شود.

جامدادی فلزی

در ادامه ترمیم جامدادی به مدل‌های فلزی می‌رسیم. جامدادی فلزی، همانطور که از نامش پیداست، بدنه سخت و محکمی دارد. با این حال اگر دقت کنید، این محصولات از وزن کمی برخوردارند. چنین محصولاتی به شکل مکعب، جعبه یا حتی ماشین ساخته می‌شوند و خصوصا برای کودکان جذابیت زیادی دارند. برخلاف جامدادی‌های پارچه‌ای گزینه‌های فلزی با تنوع زیادی عرضه می‌شوند. بنابراین راهکار تعمیر این محصولات به مدل و نوع آن نیز بستگی دارد. در ادامه رایج‌ترین خرابی‌های این نوع محصولات را ارائه و نحوه تعمیر آن را بررسی می‌کنیم.

جامدادی

راهکار ترمیم جامدادی فلزی

  • از رایج‌ترین مشکلات کیف نوشت افزار فلزی، خرابی گیره باز و بسته کننده آن است. این گیره‌ها به تدریج و در اثر استفاده زیاد خراب می‌شوند. در این شرایط باید به دنبال یک گیره جدید بگردید یا گیره قبلی را اصلاح کنید.
  • اگر دقت کنید درب بسیاری از مدل‌های فلزی به کمک یک میله کوچک باز و بسته می‌شود. این میله محل اتصال قاب بالایی و قاب پایینی است. چنانچه این میله گم شود، جامدادی شما بسته نخواهد شد، بنابراین باید یک میله دیگر جایگزین آن کنید.
  • جامدادی‌های فلزی بر اثر ضربه کج می‌شوند. اگر این تغییر شکل شما را آزا می‌دهد، می‌توانید با ضربه زدن به پشت آن قسمت، محل آسیب دیده را به حالت اولیه بازگردانید.

جامدادی پلاستیکی

جامدادی پلاستیکی نیز یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار بازار است که در مقاله ترمیم جامدادی به آن می‌پردازیم. کیف‌های نوشت افزار ساخته شده از پلاستیک، هم قیمت مناسبی دارند. پس عجیب نیست که فروش آن‌ها قابل توجه باشد. اگر صاحب یک جامدادی پلاستیکی باشید، پس از مدتی نوشت افزار شما دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. تعویض آن فکر خوبی است اما می‌توانید آن را تعمیر کنید. مرسوم‌ترین مشکلات به وجود آمده برای این مدل از لوازم تحریر را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

جامدادی

راهکار ترمیم جامدادی پلاستیکی

  • جامدادی‌های پلاستیکی معمولا از دکمه یا گیره برای باز و بسته شدن بهره می‌برند. در صورتی خرابی این قسمت کار سختی برای تعمیر آن خواهید داشت. با این حال می‌توانید گیره یا دکمه جدیدی را جایگزین قبلی کنید.
  • پلاستیک بسیار حساس است و در اثر ضربه شدید دچار شکستگی می‌شود. برای ترمیم این شکستگی بهترین کار استفاده از چسب است. محل شکستگی را با چسب بچسبانید و اجازه دهید به خوبی جوش بخورد.

جامدادی چوبی

در مقاله ترمیم جامدادی بد نیست با مدل‌های چوبی نیز آشنا شویم. مدل‌های چوبی نیز توانسته علاقه مندان زیادی در میان دانش آموزان و حتی دانشجویان کسب کند. اگر یک جامدادی چوبی دارید، باید به شما تبریک بگویم. چرا که این مدل‌ها آسیب کمتری می‌بینند. با این حال برخی از خرابی‌های رایج را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد تا در صورت بروز آن بتوانید مشکل را برطرف کنید.

جامدادی

راهکار ترمیم جامدادی چوبی

  • گزینه‌های چوبی کمتر دچار شکستگی می‌شوند. مگر این که یک ضربه سنگین به آن‌ها وارد شود. در این صورت با استفاده از چسب چوب می‌توان محل شکستگی را به هم پیوند داد.
  • باز و بسته شدن محصولات چوبی به روش‌های مختلفی همچون کشویی، قفلی و … انجام می‌شود. اگر در باز و بسته شدن درب این محصولات مشکل دارید، بهتر است قفل آن را تعویض کنید یا محل کشوهای آن را تنظیم نمایید.

سخن پایانی

کیف نوش افزار یکی از ضروری‌ترین اقلام تحصیلی محسوب می‌شود. این وسیله بسیار کاربردی است و خرید آن جزو واجبات می‌باشد. اما چه اتفاقی می‌افتد زمانی که جامدادی شما دچار خرابی می‌شود؟ آیا به فکر خرید جامدادی جدید می‌افتید یا نه از همان وسیله آسیب دیده استفاده می‌کنید. شاید خریدن یک مدل جدید اولین چیزی باشد که به ذهن شما خطور کند، اما راهکار دیگری نیز برای‌تان وجود دارد .

خوشبختانه شما می‌توانید به جای خرج کردن پس اندازتان، نسبت به ترمیم جامدادی خراب اقدام نمایید. ترمیم این لوازم تحریر کار سختی نیست و گاهی اوقات با صرف چند دقیقه وقت به راحتی انجام می‌شود. در این مقاله رایج‌ترین دلایل خرابی جامدادی بررسی شد و راهکار ترمیم هر یک نیز ارائه شد.

ضمنا برای خرید انواع جامدادی در طرح‌های ساده و فانتزی کافی است به فروشگاه تی تو مارکت مراجعه کنید و مدل‌های متنوع ما را انتخاب نمایید .

دسته بندی شده در: