در سالیان اخیر طراحی ناخن طرفداران زیادی در میان خانم‌ها پیدا کرده است. اگر شما هم اهل مد و زیبایی هستید، قطعا می‌دانید امروزه ناخن طرح دار بیشتر از هر چیز دیگری رایج است. به این ترتیب سالن‌های مانیکور با ازدحام زیادی مواجه شده‌اند. اما شاید بد نباشد بدانید طراحی کردن ناخن کار خیلی سختی هم نیست. اگر ابزار مناسب این کار را داشته باشید، به راحتی می‌توانید در خانه هم ناخن‌های خود یا دوست‌تان را طراحی کنید.

خرید انواع قلم طراحی ناخن در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. احتمالا شما هم تا به حال این قلم‌ها را از نزدیک دیده‌اید. اما اگر اطلاعات کمی درباره این محصولات دارید، در ادامه شما را برای خرید آن‌ها راهنمایی می‌کنیم.

نکاتی که در زمان خرید قلم طراحی ناخن باید بدانید

در زمان خرید انواع قلم باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • شکل ظاهری قلم: شکل ظاهری قلم تاثیر بسزایی در طراحی دارد. بسته به سبک طرحی که می‌کشید، باید قلم خود را تغییر دهید. قلم هایی با موهای بلند و نازک برای ترسیم خطوط بلند بدون لرزش دست مناسب هستند. این در حالی است که اگر طرحی با جزئیات بیشتر رسم می‌کنید، باید از قلم های کوچکتر کمک بگیرید.
  • کیفیت قلم: انواع قلم با برندهای مختلف در بازار به فروش می‌رسند. این بسیار مهم است که چه برندی استفاده می‌کنید. محصولات باکیفیت به تسلط و ماندگاری بیشتر طرح کمک می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید از سطح آماتور فاصله بگیرید، بهتر است از قلم‌های باکیفیت استفاده کنید.
  • موهای قلم: قلم ها از موهای مصنوعی و طبیعی ساخته می‌شوند. بسیاری از نمونه‌های بازار به وسیله موهای مصنوعی تولید می‌شوند که کیفیت خوبی هم دارند.

درپوش قلم: برخی از مدل‌ها درپوش ندارند، در حالی که بسیاری از قلم‌ها از یک درپوش برای محافظت مو در برابر گرد و غبار، فشار و هر آسیب دیگری بهره می‌برند.

انواع قلم طراحی ناخن

در زمان خرید انواع قلم طراحی ناخن در بازار پیدا می‌شوند. این قلم ها هر یک کاربرد متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها برای ترسیم خطوط ظریف مناسب هستند، در حالی که برخی دیگر برای کشیدن طرح‌های بزرگ و ساده تولید شده‌اند. قطعا شناخت هر یک از این قلم ها و نوع کاربرد آن‌ها قبل از خرید بسیار مفید است. اگر شما هم به طراحی کردن ناخن علاقه مند هستید، یا حتی اگر یک سالن مانیکور دارید، آشنایی با انواع قلم برای‌تان جالب خواهد بود:

قلم سرگرد برای طراحی ناخن

قلم های سرگرد از جمله پرکابردترین و پر مصرف‌ترین لوازم آرایشی‌های بازار هستند. چنین ابزاری بیشتر برای رسم طرح‌های پیچیده و گلبرگ‌هایی با سایز بزرگ استفاده می‌گردد. اگر قسمت بزرگی از طرح به رنگ نیاز داشته باشد، قلم سرگرد به کار شما خواهد آمد. بسیاری از افراد این قلم را برای ایجاد طرح سه بعدی نیز به کار می‌گیرند.

قلم سوزنی

اگر قصد کشیدن خطوط صاف و بلند یا نوارهایی طولانی هستید، بهتر است سراغ قلم سوزنی بروید. این قلم با کاهش لرزش دست برای ظرافت در خطوط نازک ابزار مناسبی است. قلم سوزنی در 3 سایز فروخته می‌شود، هر چه سایز آن کوچکتر باشد، به معنی کاهش طول و حجم موی آن است. به این ترتیب برای طرح های ظریفتر استفاده خواهد شد.

قلم مربعی یا سر صاف

قلم مرعی یا سر صاف یکی دیگر از انواع قلم طراحی ناخن است. بیشترین کاربرد قلم مربعی کاشت ژل است. با این حال برای طرح‌های بلند رنگی، ترکیب چند رنگ و یا حتی ایجاد سایه روی ناخن از این محصولات استفاده می‌شود.

قلم سر کج

برای طراحی ناخن از قلم سرکج نیز می‌توان استفاده کرد. این قلم بیشتر برای پاک کردن طراحی‌های اضافی از روی ناخن استفاده می‌شود. از سویی بسیاری از مانیکور کارها از آن برای ترسیم خط فرنچ استفاده می‌کنند. با توجه به کج بودن سر قلم امکان استفاده همزمان از 2 رنگ مختلف نیز فراهم است.

قلم باد بزنی

قلم باد بزنی هم یکی دیگر از پرمصرف‌ترین قلم های طراحی محسوب می‌شود. چنین وسیله‌ای برای سایه زنی روی ناخن و ایجاد خطوط ناگهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای رسم خطوط افقی در کوتاهترین زمان ممکن قلم بادبزنی یک ابزار ایده آل است. برای این کار قلم را وارد رنگ طراحی نموده و آن را از یک طرف به طرف دیگر بکشید. اگر به دنبال پاشیدن اکلیل، پودر شیمر یا شوگر روی ناخن هستید، باز هم این مدل به درد شما خواهد خورد.

قلم دیتیل

قلم دیتیل هم در میان انواع لوازم آرایشی‌ کاربرد ویژه‌ای دارد. نگاهی به نام این مدل، بیانگر کارکرد آن است. قلمی که بیشتر برای اضافه کردن جزئیات به ناخن استفاده می‌شود. موهای این مدل کوتاه و سخت است، بنابراین طراحی کنترل بیشتری روی جزئیات خواهد داشت. اگر طرح شما جزئیاتی مانند شکل یا چهره دارد، بهتر است روی این گزینه دست بگذارید.

قلم نوک تیز

اگر برای طراحی ناخن نیاز به کشیدن خطوط پهن، گلبرگ گل یا حتی اشک دارید، می‌توانید از قلم های نوک تیز کمک بگیرید. برای کار با این ابزار ابتدا فشار زیادی روی آن وارد کنید، سپس فشار را به تدریج کم کنید تا شکل نهایی مانند اشک ایجاد شود.

قلم داتینگ برای طراحی ناخن

برای نقطه گذاری بر روی طرح نیز می‌توانید از مدل های داتینگ استفاده نمایید. مثلا اگر در طرح شما نقش خالخالی، پلنگی یا گل های ریز وجود دارد، این قلم را ابزار دست خود کنید.

قلم آمبره

اگر بخواهید دو رنگ متفاوت را روی کاشت ناخن محو نمایید، قلم آمبره این کار را برای شما انجام می‌دهد. این قلم دارای لبه های مختلفی است که هر یک طرح خاصی روی ناخن ایجاد خواهد کرد.

قلم فید ابری

یکی دیگر از انواع قلم طراحی ناخن فید ابری است که برای فید کردن 2 رنگ لاکی به کار برده می‌شود. اگر تسلط بالایی در فید کردن ندارید، این قلم یک ابزار بسیاری مناسب برای شما خواهد بود تا بدون تمرین این کار برای شما راحت شود.

قلم سیلیکونی

چنین قلمی، همانطور که از نامش پیداست، از جنس سیلیکون بوده و کاربردهای متفاوتی دارد. ترسیم طرح روی لاک، ایجاد شکل هلال در مانیکور فرنچ، از بین بردن اضافات ژل و پودر، فیکس کننده فیبر و سیلک ناخن در زمان کاشت فایبرگلاس و بسیاری از موارد دیگر از جمله رایج‌ترین موارد کاربرد این وسیله است.

دسته بندی شده در: