رابطه ما با لوازم تحریر از کودکی تا بزرگسالی پیوسته ادامه دارد. به عبارتی ساده‌تر، ما در تمام مقاطع زندگی به ابزارهای نوشتن نیاز داریم. با این تفاوت که نیاز ما در طول دوره‌های مختلف اشکال متفاوتی هم به خود می‌گیرد. با این تفاسیر، شاید شما هم موافق باشید که مدرسه یکی از اولین و شیرین‌ترین دوره‌هایی است که با نوشتن سر و کار داریم. اگر فرزند شما سال تحصیلی جدیدی پیش رو دارد، بهتر است لیستی از مهمترین لوازم تحریر مدرسه را آماده کنید تا برای درس خواندن چیزی کم نداشته باشد. می‌خواهید بدانید در این لیست چه نوشت افزاری باید قرار بگیرد؟ در ادامه شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنیم.

نکات مهم در خرید لوازم تحریر مدرسه

قبل از این که اقدام به تهیه نوشت افزار مدرسه کنید، بد نیست نکاتی که در زمان خرید باید به آن توجه کرد را بدانید. این نکات را در ادامه بررسی می‌کنیم:

خرید لوازم تحریر مدرسه

در خرید نوشت افزار مدرسه کیفیت وسایل تحریر را اولویت قرار دهید

مهمترین معیاری که در زمان خرید انواع وسایل تحریر باید مورد توجه قرار دهید، کیفیت محصولات است. حتما شما هم ضرب المثل انگلیسی زیر را شنیده‌اید: (( آنقدر هم پولدار نیستم که جنس ارزان بخرم. )) این ضرب المثل معنای عمیقی دارد. خرید محصولات بی کیفیت و ارزان تنها هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال خرید خودکار نامناسب باعث می‌شود هفته بعد هم برای خرید خودکار به فروشگاه بروید. پس کیفیت کالا را در اولویت خود قرار دهید.

در خرید نوشت افزار مدرسه روی محصولات فانتزی دست بگذارید

اگر با هدف خرید لوازم تحریر مدرسه وارد یک فروشگاه شوید، مطمئنا انتخاب‌های زیادی در دسترس شما خواهد بود. از محصولات لاکچری و شیک گرفته تا مدل‌های فانتزی و رنگی که هر یک جذابیت خاص خود را دارند. البته این جذابیت برای هر سن و سالی متفاوت است. طبیعتا یک کالای رنگی با طرح فانتزی بیشتر با حس و حال دانش آموزان مقاطع ابتدایی جور است. بنابراین بهترین گزینه برای خرید لوازم تحریر این طیف سنی همین مورد می‌باشد.

خرید لوازم تحریر مدرسه

در خرید نوشت افزار مدرسه لوازم تحریرهای متنوع را انتخاب کنید

به بچه ها اجازه دهید تا لذت کار با لوازم تحریر مختلف را تجربه کنند. اگر دانش آموز شما نیازی به آبرنگ یا خمیر بازی ندارد، دلیلی هم ندارد از خرید آن‌ها صرف نظر کنید. این موارد می‌تواند برای سرگرم شدن آن‌ها یک ابزار کاربردی باشد. همچنین خلاقیت و استعداد کودک شما با بازی کردن با این وسایل شکوفا می‌شود. پس حتما تعدادی از آن‌ها را به لیست خود اضافه کنید.

در خرید نوشت افزار مدرسه به تناسب لوازم و سن فرزندتان دقت کنید

در زمان یافتن لوازم تحریر مدرسه باید به تناسب محصولات با سن فرزندتان دقت کنید. این موضوع از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است. بسیاری از لوازم ممکن است مناسب کودکان کم سن و سال نباشد و باعث آسیب رسیدن به وی شود. مثلا تهیه پرگار برای دانش آموزان سال اول ابتدایی نه تنها کاربردی ندارد، بلکه می‎تواند خطرناک هم باشد. یا مثلا دانش آموزان مقاطع متوسطه ترجیح می‌دهند به جای مداد سیاه از اتود استفاده کنند. این موارد تنها چند مثال ساده است. در مجموع باید به تناسب سن فرزند و نوشت افزار دقت کنید.

خرید لوازم تحریر مدرسه

در خرید نوشت افزار مدرسه به کودکتان حق انتخاب دهید

زمانی که قصد خریدن نوشت افزار مدرسه را دارید، بهتر است نظر کودکان را نیز در انتخاب کالای نهایی دخیل کنید. تفاوتی ندارد آن کالا دفتر باشد، خودکار یا جامدادی. به هر حال کودک شما زمانی از آن به بهترین نحو استفاده خواهد کرد که باب سلیقه‌اش باشد. البته سپردن اختیار تام به فرزند نیز اشتباه بزرگی است، چرا که فرزند شما ممکن است به جنبه‌های مختلف کالا توجه نکند. بنابراین می‌توانید مانند مشاور او را در انتخاب لوازم تحریر مناسب کمک کنید.

لیست بهترین لوازم تحریر مدرسه

لیست زیر یک راهنمای خوب برای افرادی است که قصد تهیه لوازم التحریر دانش آموز خود را دارند. با دقت این لیست را مطالعه کنید و تمام اقلام گفته شده را برای کودکتان خریداری نمایید تا برای تحصیلات چیزی کم نداشته باشد:

خرید لوازم تحریر مدرسه

کوله پشتی

حمل وسایل مدرسه بدون کوله پشتی غیر ممکن است. بنابراین مهمترین چیزی که برای مدرسه باید خریداری نمایید، یک کوله پشتی مناسب می‌باشد.

مداد و ماژیک

مداد و ماژیک جزو اقلام پرکاربرد لوازم تحریر مدرسه هستند. خصوصا اگر دانش آموز شما در مقاطع ابتدایی و سال‌های اولیه تحصیلی باشد، به این دو قلم ابزار نیاز دارد.

خودکار و روان نویس

شاید خودکار و روان نویس در اولین سال‌های دوران تحصیلی به کار کودکتان نیاید، اما با گذشت چند سال اول این وسایل به یکی از ضروری‌ترین وسایل مورد نیاز دانش آموزان تبدیل می‌شوند.

مداد تراش

چنانچه از مداد استفاده کرده باشید، حتما می‌دانید که مغز آن پس از مدتی نیاز به تراشیده شدن دارد. بنابراین تراش را هم باید به لیست لوازم تحریر مدرسه اضافه کنید.

پاک کن و غلط گیر

از پاک کن برای پاک کردن مداد و از غلط گیر برای رد به جامانده از جوهر خودکار استفاده می‌شود. در زمان خرید وسایل مدرسه این 2 قلم کالا را نیز حتما تهیه کنید.

خط کش و نشان کتاب

خط کش از جمله نوشت افزار مدرسه است که کودتان در هر لحظه به آن نیاز پیدا می‌کند. نشان کتاب هم می‌تواند برای درس خواندن یک ابزار بسیار مفید محسوب شود.

تخته شاسی

اگر برگه‌های زیادی برای حمل به مدرسه یا حتی دانشگاه دارید، حتما به یک تخته شاسی نیاز خواهید داشت. در زمان جمع آوری لوازم تحریر مدرسه از این ابزار کاربردی غافل نشوید.

استیک نوت

بسیاری از افراد هنوز هم کاربرد استیک نوت ها را نمی‌دانند. این موارد برای هایلایت نکات مهم و یادآوری موضوعات حساس بسیار مفید هستند.

پرگار، گونیا و نقاله

در تهیه پرگار و گونیا باید دقت زیادی انجام دهید. نوک پرگار آهنی می‌تواند برای کودکان کم سن تر آُیب رسان باشد. با این وجود این وسایل نیز جزو اقلام مورد نیاز دانش آموزان می‌باشند.

جامدادی

بدون اغراق جامدادی مهمترین لوازم تحریر مدرسه است. جامدادی برای دانش آموز مانند جعبه آچار برای مهندس یا جعبه کمک های اولیه برای پزشک است. جامدادی از گم شدن وسایل جلوگیری می‌کند.

دفتر و دفترچه

شما هم موافق هستید که دفتر و دفترچه برای نوشتن تکالیف و مشق اجباری می‌باشند. پس به لیست خود اضافه نمایید.

کاور و پوشه

کاور و پوشه هم جزو اقلامی هستند که باید به لیست نوشت افزار مدرسه اضافه شوند. شاید این محصولات مانند بسیاری از موارد دیگر استفاده نشوند، اما هر از گاهی برای فرزند شما مفید خواهند بود.

کاتر و قیچی

چه برای ساخت کاردستی و چه برای سایر کارها، دانش آموزان نیاز به یک ابزار برش زنی دارند. بنابراین خرید کاتر یا قیچی را در برنامه خود قرار دهید.

سخن پایانی

لیست بهترین لوازم تحریر مدرسه به اقلام پرکاربردی پرداخته که دانش آموز شما در مدرسه به آن‌ها نیاز پیدا خواهد کرد. در واقع این لیست شامل کالاهایی است که بدون آن‌ها کودکتان دچار مشکل می‌شود. پس اگر به آینده فرزند خود ارزش قائل باشید، حتما تهیه تمام گزینه‌های این لیست را در اولویت خود قرار می‌دهید. برای خرید لوازم تحریر مدرسه نیازی نیست زمان زیادی را بیرون از خانه تلف کنید. با مراجعه به فروشگاه تی تو مارکت می‌توانید تمام محصولات مورد نیاز فرزندتان را باکیفیت بالا و قیمت عالی از ما تهیه کنید. لازم به ذکر است با توجه به تنوع بالای محصولات دست شما و فرزندتان برای انتخاب لوازم تحریر باز است تا با خیالی آسوده هر آنچه می‌خواهید را سفارش دهید.

دسته بندی شده در: