ناخن تاثیر زیادی در زیبایی هر فرد دارد. بنابراین یکی از مهمترین اموری که خانم‌ها به آن توجه می‌کنند، آرایش ناخن است. صد البته آرایش این بخش از انگشت به رنگ کردن و طراحی طرح‌های جذاب محدود می‌شود. برای این کار باید به سالن های مانیکور مراجعه کنید. با این حال وسایل تزئینات ناخن می‌توانند برای آرایش در خانه به دردتان بخورند. با استفاده از این وسایل می‌توانید به راحتی طرح های جذابی برای ناخن خود رسم کنید، بدون این که زمان و هزینه خود را برای سالن‌های زیبایی صرف کرده باشید. اگر شما هم علاقه زیادی به تزئین ناخن دارید، این لیست را حتما مطالعه کنید و سعی کنید آن‌ها را در اولویت خود برای خرید قرار دهید.

وسایل تزئینات ناخن چیست؟

برای تزئین کردن ناخن بهتر است از لوازم آرایشی‌های مناسب استفاده کنید. جالب است بدانید طیف گسترده‌ای از محصولات برای زیبایی ناخن استفاده می‌شوند. به احتمال فراوان شما با تعداد کمی از آن‌ها آشنایی دارید، بنابراین این مقاله می‌تواند شما را هرچه بیشتر با ابزارهای آرایش این بخش آشنا کند.

انواع قلم طراحی

قلم طراحی یکی از مهمترین ابزارهای تزئینات ناخن محسوب می‌شود. امروزه بسیاری از افراد به جای لاک زدن، ترجیح می‌دهند طرح های جذابی روی ناخن ها رسم کنند. چنین طرح هایی ترند هستند و روز به روز طرفداران بیشتری نیز پیدا می‌کنند. اما برای این کار باید از قلم های مخصوص طراحی استفاده شود. چنین قلم‌هایی در انواع مختلف به فروش می‌رسند. برخی از پرکاربردترین قلم‌های طراحی ناخن عبارتند از:

  • قلم اشکی یا سرگرد
  • قلم سوزنی
  • قلم بادبزنی
  • قلم سرصاف
  • قلم داتینگ
  • قلم آمبره
  • و …

لاک ناخن

لاک در میان لوازم آرایشی جایگاه ویژه‌ای دارد. این محصول حتی با وجود روش‌های جدید زیبایی هنوز هم توسط بسیاری از خانم‌ها استفاده می‌شود. اگر به دنبال زیبایی ناخن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن هستید، زدن لاک می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

لنز ناخن

یکی از جذاب‌ترین وسایل تزئینات ناخن لنزها هستند. این محصولات را در هر جایی می‌توانید پیدا کنید. لنزها در واقع طرح‌های از پیش ترسیم شده هستند که بر روی ناخن قرار می‌گیرند. این طرح های به صورت های سه بعدی یا مسطح بوده و می‌توانند زیبایی خاصی به انگشتان شما اهدا نمایند.

مهر ناخن

از مهرها به عنوان یک ابزار کاربردی برای زیبایی ناخن استفاده می‌شود. این وسایل دقیقا عملکردی مشابه مهرهای عادی دارند، با این تفاوت که برای درج طرح شابلون یا حتی لنز روی ناخن به کار می‌روند. اگر عاشق تنوع هستید و پیوسته طرح روی ناخن‌تان را عوض می‌کنید، قطعا شما نیاز به یک مهر خواهید داشت تا در سریع‌ترین زمان این کار را انجام دهید.

شابلون

همانطور که در پاراگراف قبل گفته شد، شابلون‌ها نیز برای تزئینات ناخن استفاده می‌شوند. بسیاری از خانم‌ها تا به حال از شابلون استفاده نکرده‌اند. این محصولات که در انواع فلزی و کاغذی تولید می‌شوند، به راحتی طرح دلخواه شما را روی ناخن رسم می‌کنند. برای این کار باید لاک را روی سطح شابلون پخش کنید، در انتها با مهر کردن آن روی ناخن طرح خود را بکشید. به همین راحتی.

استیکر ناخن

حتما استیکرهای دوران کودکی را به یاد دارید. استیکرهایی که به وسیله چسب روی هرجایی از لوازم تحریر می‌چسبیدند. استیکر ناخن هم دقیقا همان کاربرد را برای ما دارد. استیکر مدنظر را بردارید و آن را بدون هیچ کار اضافی روی ناخن‌ها بچسبانید.

نوار طراحی

نوار دیزاین هم یکی از انواع لوازم آرایشی است که برای طراحی ناخن از آن استفاده می‌شود. این ابزار نیز به راحتی قابل استفاده است. مقداری از آن را با لاک ژل خیس کنید و آن را روی ناخن بچسبانید.

قالب سه بعدی

تزئینات ناخن به کمک قالب سه بعدی نیز روش بسیار محبوبی است. قالب سه بعدی را می‌توانید به راحتی از فروشگاه‌های محصولات آرایشی و بهداشتی پیدا کنید. شیوه کار نیز بسیار آسان است. درون قالب را با لاک ژل یا ترکیبی از اکریلیک و پودرکاشت پر کنید تا شکل طرح را به خود بگیرید. پس از خشک شدن می‌توانید آن را از قالب خارج کرده و روی ناخن بچسبانید.

فویل ناخن

فویل‌ها یک انتخاب بی نظیر برای رنگ آمیزی ناخن هستند. از این محصولات که در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند، می‌توان به عنوان جایگزین جذاب لاک استفاده کرد. فویل ها با استفاده از چسب یا ژل به راحتی به ناخن می‌چسبند.

ورق طلا

بسیاری از افراد از ورق‌های طلایی به عنوان تزئینات ناخن استفاده می‌نمایند. این وسایل بسیار کاربردی هستند و می‌توانند جلوه‌ای ویژه به انگشتان شما ببخشند. البته حتما نباید از رنگ‌های طلایی استفاده کنید، چرا که چنین ورق‌هایی در رنگ‌های نقره‌ای و مسی هم تولید می‌شوند. به عنوان مثال اگر از گردنبند یا انگشتر نقره استفاده می‌کنید، ورق نقره‌ای انتخاب جذاب تری خواهد بود.

نگین ناخن

برای دیزاین متفاوت ناخن می‌توان از نگین هم استفاده کرد. این محصولات در رنگ بندی‌های شفاف انگشتان شما را خاص جلوه می‌دهند. برای پاکسازی ناخن از نگین از ابزاری به نام پیک آپ استفاده می‌شود.

خاویار ناخن

خاویارها نیز یکی دیگر از ابزارهای تزئینات ناخن می‌باشند. این وسایل کمی شبیه به نگین بوده اما سایز کوچکتری دارند. کافی است آن ها را خیس کنید یا با چسب روی ناخن بچسبانید.

پولک ناخن

اگر برای طراحی ناخن به دنبال لوازم آرایشی خاص می‌گردید، پولک را به شما معرفی می‌کنم. این محصولات با طرح های ویژه و منحصر به فرد زیبایی شما را چندین برابر می‌کنند.

دیزاین فلزی

برخی از انواع دیزاین های فلزی و حتی سیلیکونی نیز برای زیبایی ناخن ها به کار گرفته می‌شوند. شما هم می‌توانید با خرید این محصولات برای ناخن های خود استفاده کنید.

پودر کروم

تا به حال ناخن‌های شیشه‌ای را مشاهده کرده‌اید. این کار به راحتی و با استفاده از پودر کروم میسر است. بنابراین اگر به دنبال خرید تزئینات ناخن هستید، باید این پودر را نیز به لیست خود اضافه کنید.

پودر شوگر

پودرهای ناخن تنها به پودر کروم محدود نیست. پودر شوگر نیز از لحاظ اندازه همانند شکر است و به ناخن‌های شما جلوه‌ای مخملی هدیه می‌دهد.

پودر داستر

یکی دیگر از انواع پودر که به عنوان لوازم آرایشی برای ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد، داستر نام دارد. چنین پودری هم می‌تواند برای ناخن‌ها الهام بخش زیبایی باشد.

انواع ژل برای ناخن

جالب است بدانید ژلها نیز در تزئینات ناخن کاربرد گسترده‌ای دارند. البته هر کدام از این محصولات برای یک هدف استفاده می‌شود. به عنوان مثال از ژل آدامسی برای ترمیم ناخن‌های شکسته یا بلومینگ ژل برای ایجاد طرح آبرنگی روی ناخن استفاده می‌شود. لاک ژل، بیلدر ژل و اسپایدر ژل نیز جزو این دسته از محصولات هستند.

مگنت ناخن

اگر نمی‌دانید مگنت ناخن چیست، بهتر است بدانید از این ابزار برای طرح دادن به لاک ژل چشم گربه‌ای (کهکشانی) استفاده می‌شود.

پالت رنگ

در روند طراحی نیاز است تا چند رنگ با هم ترکیب شود. برای این کار پالت رنگ به درد شما می‌خورد.

برچسب فرنچ

گر به دنبال فرنچ صاف و تمیز هستید، این برچسب ها به کارتان می‌آیند. پس چنین برچسب هایی را نیز باید در لوازم تزئینات ناخن دسته بندی کرد.

قلم استونی

اگر از لاک برای رنگ کردن ناخن استفاده می‌کنید، قطعا به این لوازم نیاز دارید. چنین قلمی برای حذف رد لاک از کنار ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

اگر اهل مد و زیبایی هستید، قطعا آرایش ناخن برای شما هم بسیار مهم است. در این مقاله به معرفی انواع وسایل تزئینات ناخن پرداختیم تا به راحتی ناخن‌های خود را طراحی کنید. برای خرید اقلام مختلف این لیست می‌توانید به فروشگاه تی تو مارکت مراجعه نمایید.

دسته بندی شده در: